FANDOM

Lab rat

Portal 2: Lab Rat on sarjakuva, joka sijoittuu Portalin ja Portal 2:en välille. Sarjakuva päähenkilö on Doug Rattmann, ja tapahtumat kertovat, kuinka GLaDOS onnistui tappamaan kaikki ja mitä Chellille tapahtui pelien välissä.

Sarjakuvassa on 26 sivua. Sen ensimmäinen puolisko julkaistiin 8. huhtikuuta 2011, ja toinen 11. huhtikuuta 2011. Kirjoittajina toimivat Erik Wolpaw, Chet Faliszek, Jay Pinkerton ja Ted Kosmatka, ja piirtäjinä Michael Avon Oeming (projektin johtaja) ja Andrea Wicklund. Sarjakuvan alkuperäiskieli on englanti, mutta se on käännetty myös kahdelletoista muulle kielelle. Sarjakuvan voi lukea myös suomeksi sen virallisilta sivuilta.

Tarina Muokkaa

Aluksi tarina kertoo, mitä Doug Rattmann -niminen Aperture Sciencen työntekijä puuhaa ensimmäisen Portal-pelin aikana. Hän on ainoa laitoksessa ollut työntekijä, joka jäi eloon GLaDOSin täytettyä sen hermomyrkyllä. Mukana on myös takaumia ajoista, jolloin tiedemiehet vasta työskentelivät GLaDOSin parissa ja yrittivät saada tämän käyttäytymään. Seuraavaksi nähdään, miten Rattmann pelastaa Chellin hengen, kun Juhliinsaattobotti on hinannut hänet takaisin laitokseen GLaDOSin kukistamisen jälkeen. Takaumat kertovat, kuinka GLaDOS huijaa tiedemiehiä antamaan hänelle yhteyden hermomyrkkyyn ja tappaa heidät, ja kun Rattmann siirtää Chellin koehenkilöiden listalla ensimmäiseksi, koska uskoo Chellin olevan oikea henkilö GLaDOSin kukistamiseksi. Lopuksi haavoittunut Rattmann menee lepäämään rentoutumiskammioon.

Hahmot Muokkaa