FANDOM

"Tässä ovat testitulokset: Olet kamala ihminen. Oikeasti, niin tässä sanotaan: kamala ihminen. Sitä ei edes testattu."
GLaDOS, Portal 2.
Chell
Chell
Hahmotiedot
Laji Ihminen
Sukupuoli Nainen
Hiusten väri Harmaantuva musta (Portal)
Ruskea (Portal 2)
Silmien väri Harmaa (Portal)
Sininen (Portal 2)
Ammatti Koehenkilö
Ase Kannettava portaalilaite
Muuta
Esiintyy Portal
Portal 2: Lab Rat
Portal 2
Ääninäyttelijä Mary Kae Irvin (Portal, Half-Life 2:en uudelleenkäytetyt haavoittumisen äänet)

Chell (dokumentoituna Koehenkilö #1, aikaisemmin Koehenkilö #1498) on Portal-pelien päähenkilö ja Aperture Sciencen koehenkilö.

Tarina Muokkaa

TaustatMuokkaa

Vaikka Chellin taustoista ei tiedetä juuri mitään, on todennäköistä että hän on jonkun Aperture Sciencen tieteilijän tytär, sillä hänen nimensä löytyy yhdestä "Tuo tyttäresi töihin" -päivän töistä. Tiedostossaan hänen kerrotaan olevan poikkeuksellisen itsepäinen, eikä hän luovuta missään tilanteessa. Alunperin häntä ei ollut hyväksytty koehenkilöksi, mutta Doug Rattmann muutti Chellin listan ensimmäiseksi testattavaksi, koska uskoi Chellin itsepintaisuuden mahdollistamaan hänen voittamaan GLaDOSin. Chell kieltäytyi vastaamasta Koehenkilöiden hakemuslomakkeen esseevastaukseen, ja vastasi sen sijaan binäärillä. Binääri kääntyy lauseeksi "The cake is a lie." (Kakku on valetta.)

PortalMuokkaa

Jonkin aikaa sen jälkeen, kun GLaDOS valtasi Elämyskeskuksen ja Combine hyökkäsi Maahan, GLaDOS herätti Chellin Rentoutumiskammiosta. Chell alkaa suorittaa testirataa käyttäen välineenään Aperture Sciencen Kannettavaa portaalilaitetta. GLaDOS ohjaa Chelliä läpi testien tietokonemaisesti, mutta pikkuhiljaa hänen kommenttinsa muuttuvat vain oudommiksi ja katkeilevat kesken lauseiden.