FANDOM

Aperture Sciencen Persoonallisuusrakennelmat eli Persoonallisuusytimet ovat Aperture Sciencen kehittämiä tekoälyjä. Niiden kehot ovat pallonmuotoisia, ja niillä on yksi silmä. Persoonallisuusytimet hoitavat erilaisia töitä Elämyskeskuksessa.

Ominaisuudet Muokkaa

  • Wheatley sanoi ytimen "kuolevan", jos se irroittautuu hallintoraiteelta. Tämä ei kuitenkaan ollut totta.
  • Persoonallisuusytimet pysyvät toiminnassa jopa vain 1,1 voltin virtalähteessä.
  • Ytimiin on asennettu taskulamput. Wheatleylle oli uskoteltu tämänkin tappavan hänet.
  • Ytimet voivat korruptoitua. Käyttämällä korruptoituneita ytimiä toisen ytimen hallitsemiseen korruptoi myös ko. ytimen.
  • Ytimet eivät voi kertoa koehenkilöille testien vastauksia, tai kokevat kivuliaan sähköiskun.

Merkittäviä ytimiä Muokkaa

  • GLaDOS: Pääydin, joka on liitettynä keskuskoneeseen ja joka hallinnoi Elämyskeskusta. Toisin kuin muut ytimet, hän ei ole pyöreä.
  • Moraaliydin: Ydin, joka oli liitettynä GLaDOSiin tarkoituksena toimia tämän omatuntona.
  • Uteliaisuusydin: Ydin liitettynä GLaDOSiin.
  • Älykkyysydin: Ydin liitettynä GLaDOSiin.
  • Vihaydin: Ydin liitettynä GLaDOSiin.
  • Wheatley: Älykkyydenvaimennusydin, jonka tehtävänä oli hoitaa kryosäilytyksessä olleita ihmisiä.
  • Avaruusydin: Korruptoitunut ydin, joka höpisee avaruudesta.
  • Seikkailuydin: Korruptoitunut ydin, joka kutsuu itseään Rickiksi ja vaikuttaa nauttivat vaaroista, räjähdyksistä ja jännityksestä.
  • Faktaydin: Korruptoitunut ydin, joka latelee valheellisia faktoja ja pitää itseään muita ytimiä parempana.